MARKETING & MEDIA: NÁZOR: PRVNÍ POLOLETÍ BYLO PŘÍZNIVĚJŠÍ NEŽ TO LOŇSKÉ
První polovina letošního roku byla z našeho pohledu mnohem vytíženější než loňský rok. Především klienti menší a střední velikosti investovali své prostředky do outdooru. Zvýšil se také počet klientů, kteří jsou schopni operativně a rychle reagovat na last minute nabídky. Díky on-line propojení s našimi partnerskými sítěmi, mají aktuální přehled o počtu volných ploch na našem webu, a mohou tak okamžitě reagovat. Dříve byli odkázáni na nabídku, která jim od dodavatele dorazila, a než se v ní zorientovali, byly vybrané plochy prodané.
Ještě složitější to bylo, pokud takto oslovili více společností. Na druhé straně jsme v rámci našich pravidelných monitoringů zaregistrovali mnohem méně kampaní velkých společností, které zastupují na trhu velké síťové agentury. A ti, kteří kampaně realizovali, se více zabývali cenou a aktivním přístupem dodavatele. Díky tomu jsme se s našimi plochami dostali do segmentu těchto velkých společností, což také přispělo k celkové spokojenosti.
Zaregistrovali jsme mnohem méně kampaní velkých společností.
Z pohledu nosičů byl u středně velkých a menších klientů zájem hlavně o levné bigboardy, u velkých klientů o double bigboardy, na které jsme oproti konkurenci schopni vylepit v plném formátu papírový plakát a ušetřit tak desítky tisíc na produkčních nákladech. Menší zájem byl o digiboardy, kde v tuto chvíli připravujeme výhodnější cenové podmínky. Štítové plachty jsou využívány stále více pro dlouhodobé pronájmy. Největší zájem byl o plochy v Praze, Brně a částečně i Ostravě.
Bohužel ani v uplynulém pololetí jsme se nesetkali se zájmem ze strany velkých mediálních agentur. Pokud klientům neukážeme naši nabídku sami, ani nevědí, že tato alternativa existuje. Přitom se u klasických formátů typu bigboard a double bigboard dostáváme cenově až o 30% níže, než jsou průměrné net net ceny. Nemluvě o exkluzivních štítech, jako je např. největší osvětlená reklamní plocha na pražské magistrále či naše 335m2 velká plachta na Letišti Václava Havla. Ty tito klienti nedostávají až na vyjímky nabídnuté vůbec.
Co se týká přesunu rozpočtů z jiných mediatypů, nesetkali jsme se s žádným klientem, který by za námi přišel s rozpočtem určeným např. pro televize.
Filip Antonín, ředitel společnosti Famedia
Zdroj: Marketing & Media, 32.-33. vydání, Praha, Economia, a.s., 5.8. 2013, str. 24